сряда, 14 януари 2009 г.

Моята колекция от фосили


















Преди да се занимавам сериозно с палеонтология, се занимавах 5 години с археология. Археологията ми даде солидна основа, с която започнах да изучавам и другите науки. Намирал съм много интересни находки в района на Търново, посещавал съм много археологически обекти из страната и направих интересни открития. Най-провокиращи открития обаче направих по въпроса за тракийските могили и за Перперикон, чиито материали вече публикувах в сайта си ( не в блога). Даже същите тези материали вече са публикувани в местни вестници и в едно луксозно списание „ Alexandra travel”, благодарение на любезното съдействие на главните редактори, за което им благодаря сърдечно. Не искам да се хваля, но съм единствения в България, който е съдал сайт за алтернативна археология и една журналистка написа подробен материал за мен в нашия областен вестник” Борба”. Покрай археологията се запознах с много археолози, както от нашия музей, така и от София,че и от Украйна. Случайно обаче се натъкнах на морски таралежи на Арбанашкото плато край Търново и това ме запали завинаги към палеонтологията. Оказва се,че палеонтологията е по-интересно и по-безопасно занимание, защото всеки, който се занимава с археология извън професионалните среди лесно може да бъде набеден за иманяр и да си навлече наприятности от местните хора и професионалисти. Затова се прехвърлих към палеонтологията и геологията. Изчел съм доста литература, но мога да твърдя,че всъщност няма нищо по-достоверно от самата скална геоложка летопис. Тя е много по-вярна от теориите, които се преподават в учебниците. Защото когато една теория не може да обясни адекватно доказателствата, би трябвало да изхвърлим теорията, а не доказателствата! И досега се придържам към този принцип.
Александър Филипов









Няма коментари: